TO NENÍ VĚKEM II. část

Je to stres…

Co je ještě velmi negativního na stresu je skutečnost, že se pod tíhou starostí hrbíme.

Svaly krku vykazují zvýšené svalové napětí a komplikují průtok krve.

To se týká i proudění lymfy.

Máme tady opět nedostatek prokrvení a vznik tzv. vdovského hrbu

na sedmém obratli, zhoršení paměti, pozornosti, nerovnoměrný reliéf obličeje.

A finále! Po celou dobu dýcháme pouze horní částí plic a spodní je neaktivní. Tvoří se mělké dýchání. Výměna je narušená a nastává chronický hlad po kyslíku. Málo kyslíku = málo energie.

Právě se stáváme majitelkou šedé pleti a dalších nedostatků.

Naštěstí vztah mezi stárnutím a stresem vám už nepřipadne tak abstraktní.

To znamená, že během období stresu můžeme podniknou konkrétní kroky.

V ideálním případě zapracujeme na svém filosofickém postoji k životu s moudrostí a humorem, aby se na našem obličeji a těle nehromadily nedostatky. Protože to může trvat měsíce i roky, musíme se naučit pomoci si hned teď. Potřebujeme vědět, jak zvládat projevy stresu od svalového napětí po poruchy krevního oběhu a respirační potíže.

  1. Pokud jsme nervozní, je potřeba v první řadě snížit koncentraci stresových hormonů. Vyzkoušejte snížit svoji nervozitu dřepy alespoň po dobu dvou minut. Následná péče – obujte si tenisky, až 10-15 minut kráčejte ve svižném tempu.

Díky tomu bude srdce pracovat rychleji, krev protéká cévami větší silou a rychlostí, kterou potřebujeme. Hladiny hormonů se sníží, krevní cévy se rozšíří a okamžitě přestaneme stres živit. Nevěříte tomu? Zkontrolujte a ujistěte se!

  1. Systematicky 2-3 krát týdně se věnujte cvičení a sportu. Potřebujeme činnosti, při kterých se srdce a svaly rytmicky stahují a krev správně proudí tepnami a cévami. Tělo bude pružné, obličej svěží a zářivý.
  1. Obnovte správné držení těla. Naučte se zhluboka dýchat. Zvýší se dodávka kyslíku a v buňkách se aktivuji metabolické procesy, což znamená, že se objeví i nová energie. Uvolněte svaly zad a krku, zvyšte pohyb v různých částech páteře a uvolněte napětí, které se v nich nahromadilo. Po narovnání ramen a zvednutí hlavy výrazně zvýšíte své šance stát se zdravější.
  2. Vyberte si libovolné relaxační techniky.
  • tělesně orientovanou terapii
  • meditaci
  • hodiny s koučem
  • nebo psychologem
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů